čtvrtek 3. ledna 2008

"...a šťastný nový rok, ty mrcho nevěrná!"

-kdybyste si nemohli vzpomenout z jakého filmu je tato věta, tak je z filmu Sám doma 2: Ztracenv New Yorku.

"Ahoj, teď si asi říkáš, že Ti zase někdo píše nějaké děsně ftipné veršované přání.. Ale to Ti já nepíšu. Takový způsob se mi nelíbí, protože to jeden člověk vymyslí a polovina republiky si to pak posílá navzájem. Je to neosobní, neoriginální.. A proto Ti přeji "jen" ty nejkouzelnější vánoce, dárky které Tě potěší, vánoční pohodu a klid a plno lásky. Měj se krásně a užij si vánoce, i když letos budou asi bez sněhu..."

Tak toto je přepis (originál je bez hacku a carek) sms, kterou jsem posílal všem lidem, kteří pro mě něco znamenají a těm, na které jsem nechtěl zapomenout i když už si nejsme tolik bližší. Bohužel jsem neměl možnost takto popřát pár lidem, jelikož na ně nemám telefonní číslo. Jim jsem ale popřál jinou cestou ("uf.."). Poslal jsem to lidem, aby si vánoce opravdu užili, aby ty nejkouzelnější vánoce byly zrovna letos, aby se všichni měli rádi. A sakra... já zapomněl na světový mír.

Mnoho lidí (když si spočítám, že tyto stránky navštěvují přibližně 3 lidé, tak slovo mnoho ztrácí na svém "mohutném" významu) si možná řeklo, že nemám rád vánoce nebo něco podobného. Opak je pravdou. Já miluji vánoce (možná se slovo "vánoce" z nepochopitelného důvodu píše s velkým "V", ale já to tak nepíšu, tak mě omluvte), mám je opravdu rád, mám na každé vánoce dobré, krasné vzpomínky, ale nesnáším, jak každý vánoce "mechanizuje", každý rok dělá to samé -> v prosinci "NĚCO" nakoupit, hlavně ať to stojí co nejvíc, vždyť je to přeci dárek k vánocům. Koupit jich hodně, vždyť jsou vánoce... O štědrém dnu všem v seznamu, ať už je znáte nebo ne, poslat jednu stupidní sms (nemusí být stupidní, stupidní začne být až když vám ta samá sms přijde třeba desetkrát po sobě..). Rozbalí si dárky, které jsou také drahé, protože jsou vánoce. Ale co z toho? Jakou mají takoví lidé radost? jak se z toho všeho můžouradovat? Co jim zvedne náladu? Že dostanou auto (záměrně přeháním)? Z něho se budou "radovat" prvních pár měsíců, možná jen týdnů. Pak se z toho stane součást. Jejich součást. A už to nebude droj jejich radosti, vzpomínek na vánoce atd.. Když ovšem začnete dělat věci nezvyklé, nemechanizované, lidé to ocení (já vim.. jihlavanka, ta vždycky voní hezky).

Když jsem napsal a poslal sms, kterou jsem vám napsal na začátku článku, tak mi obratem začali lidé psát, že to je opravdu krásné přání, že je to potěšilo, děkovali mi. Zkrátka byli šťastní. O to šlo.

Když vám totiž přichází každý rok, rok co rok, i na přes rok sms:

"Krouhnul jsem zatáčku, sáně se zvrhli, dárky jsou na sračku, sobi mi zdrhli! Už mě nečekej! Ježíšek! Hezké vánoce a šťastný nový rok.
Dodatek aka inteligentní humor: Tuto sms mi poslal jeden kamarád asi deset minut po tom, co jsem mu já napsal sms.

...tak vás to nepotěší, ale ani vám to nezkazí náladu. Prostě si to přečtete, pokrčíte rameny a zmáčknete "C". Vymazat. A už si na to ani nevzpomenete. Tohle platí i o těch krásných smskách, které jsou opravdu krásné - žádná ironie, které jsou líbezné k oušku, rýmují se skoro i číslem odesílatele, ale prostě když to posílá každý druhý, tak je to, s prominutím, hnus. Absolutně, ale absolutně to nikoho nepotěší. Jen si řeknou, že si na mě ten a ta vzpomněli...

To samé je i z dárkem (záměrně jsem se vyhnul slovu "dárkami" protože nikdy nevim, jaké se píše "i/y"). Když kupujete dárky jen tak aby jste je měli, bez "citu", bez promyšlení, tak je to nanic. Přijít, koupit, odejít, zabalit, rozbalit, huráá, hmm, a pak nic. To je přesně tak. Ale když dáte dárek od srdce, nebo když je dobře promyšlen, tak to stojí za to. Odbočím -> Před vánoci (22.12.) jsme si udělali takové předvánoční posezení s přáteli, kde jsme si chtěli dát dárky. A jeden kamarád dal všem lidem v místnosti ponožky. Podle mě to byl výborný nápad. A vcelku to ani moc námahy vymyslet nedalo. A myslím, že to všechny potěšilo. Mě určitě.

A teď už dost o vánocích. Co jsem chtěl napsat, jsem napsal. A stejně jsem chtěl psát o silvestru.. Tak příště.

Líbilo se? Dej Like, Plus, nebo nejlépe - Sdílej to dál!

1 komentář:

arya řekl(a)...

Asi nikdo nebude číst komentář ke staršímu článku, ale to mě neodradí se vyjádřit ;).

Vidím, že nejsem sama, kdo to vnímá stejně jako já. Ono je vcelku snadný stáhnout veršovanou básničku a pak to poslat všem vybraným kontaktům ze seznamu telefonu. Netvrdím, že jsem extra kreativní a netvrdím, že má přání jsou jedinečná. Spíš - píšu za sebe a každé přání zvlášť těm jedinečným lidem, kterým popřát chci. A proto mě mnohem víc než veršovaná básnička (která byla poslána asi všem a bez sebemenšího přičinění) potěší prosté Hezké Vánoce Aryo.

S dárky to cítím podobně. Nejdu s cílem koupit toho co nejvíc, ale tak nějak delší dobu toho člověka poslouchám a snažím se kupovat to, co vím, že opravdu chce.

Okomentovat


Trochu slušnosti a podepisuj se pod svůj názor..

Anonymní?
-podepiš se alespoň do komentáře
Název/adresa URL?
-Do pole "název" vlož své jméno a do pole "adresa URL" svůj web (pokud máš)

..