pondělí 22. listopadu 2010

Životní monolog

Text jsem mírně upravil, jedná se o přepis z filmu "2 Dny v Paříži". A opravdu se mi tento monolog líbil a dotkl se mě.

"Výsledkem naší čtyřhodinové diskuze bylo, že není lehké akceptovat partnera takového jaký je, se všemi chybami a slabostmi. Jack se mi přiznal, že má strach být odmítnut, když mi odhalí svou duši. Aby jsme se skutečně milovali, museli by jsme o sobě vědět všechno. I když to není lehké. Takže jsem mu řekla pravdu a to že jsem ho nikdy nepodvedla. Řekla jsem mu také, že jsem byla u Mathieua. Nezlobil se protože se vlastně nic nestalo.
..
Představa, že se nevzdám při prvních problémech mi připadla velmi těžká. Řekla jsem mu že bych nemohla s jedním mužem strávit zbytek života, řešit problémy.. Byla to lež, ale řekla jsem to. Zeptal se mě, jestli nejsem veverka, která sbírá muže jako ořechy, na studenou zimu. Přišlo mi to legrační. Pak řekl něco, co zranilo mé city. Tón se drasticky změnil. Pak jsem ho nepochopila.

Myslela jsem, že už mě nemiluje a bude se chtít rozejít. Pořád mě fascinuje, jak lidé nejdřív šíleně milují a pak nic. Nic. Tolik to bolí.Když mám ten pocit, že mě někdo chce opustit, ukončím to jako první, ještě předtím než si všechno vyslechnu, než by to snad udělal on. Tak to je. O jednoho víc, o jednoho míň. Další zbytečná milostná avantýra.
..
Jeho jsem ale skutečně milovala. Když myslím na to, že je to pryč a už ho nikdy neuvidím... Možná se někdy potkáme, s novým přítelem a přítelkyní, dělajíc, že jsme se nikdy dřív neviděli. Pak na sebe budeme zřídka vzájemně myslet až se úplně zapomeneme... nebo skoro.
Je to vždy stejné: Rozchod, zhroucení, opíjení se, seznámit se s novým mužem, šukačka, jen aby jsme zapomněli na toho pravého. Pak, po pár měsících totální prázdnoty, hledá člověk opět pravou lásku. Člověk hledá zoufale všude a po dvou letech osamělosti potká člověk novou lásku a přísahá, že to je ten pravý. Dokud zase není pryč.

A pak je tu jeden měsíc v životě, od kterého už člověk nesnese další rozchody. A dokonce, když vás ten člověk 60 procent času rozčiluje, nemůžete bez něj žít. A dokonce když vás každý den budí jeho kýchání, pak člověk miluje to kýchání víc než polibky kohokoli jiného.."

Líbilo se? Dej Like, Plus, nebo nejlépe - Sdílej to dál!

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

NO něco pravdy na tom bude

Hervy řekl(a)...

Jsem vděčný za každý komentář. Ale nemám rád nepodepsané komentáře..

Okomentovat


Trochu slušnosti a podepisuj se pod svůj názor..

Anonymní?
-podepiš se alespoň do komentáře
Název/adresa URL?
-Do pole "název" vlož své jméno a do pole "adresa URL" svůj web (pokud máš)

..