neděle 17. ledna 2010

Povídka: Zločin

Temná noc. Velké město. Černá zákoutí. Hospody. Bary. Noční osvětlení. Zima. Sníh. Malé uličky. A v jedné z nich jsem já. Já a ještě někdo. Pereme se. Nevím proč. Proč? Jedna rána. Obličej mě bolí. Druhá rána. Neustál ji. Padá. Tvrdě dopadl. Krev. Měsíční svit. On leží. Nehýbá se. Nedýchá. Zato já dýchám za dva. Popadnu ho. Táhnu ho za popelnice. A utíkám. Vyběhnu z uličky. Ulice. Svit lamp. Lidé. Kina. Restaurace. Bojím se. Nevím co dělat. Běžím pryč. Domů. Běžím dál. Vyběhnu schody. Najdu klíče. Vběhnu dovnitř. Do bytu. Zavřu. Padnu na podlahu. Usínám...

...v televizi nic. Nikdo nehledá. Nikomu nechybí. Jsem rád. Možná šťastný. Nikdo nebyl u mě. Nikdo mě nehledá. Nikde nikdo. Nemám jídlo. Musím na nákup. Vyjdu ven. Zima. Nasadím čepici. Vítr a sníh. Přejdu silnici. Vběhnu do krámku. Kupuji nezbytné věci. Vracím se ihned zpět. Neotáčím se. Nesmí mě vidět. Ne moc dlouho. Konečně jím. Po třech dnech. Bolí mě břicho. I po jídle. Je mi špatně. Proč ho ještě nikdo nehledá? Byla to nehoda. Hloupá nehoda. Nevím co bych víc řekl. Nemohl jsem pomoci. Asi zapadal sněhem. Dobře jsem ho ukryl. Ale pořád je mi divně. Ani nevím co se ten večer dělo. Co sem dělal já? A proč on?...

...zapnu televizi. Zprávy. Vražda. Ha! Třeba to bude on. Asi to bude on. Ne. Není. Bohužel. Proč -bohužel-? Spíš -díky bohu-! Tohle není správný. Zločin. Spáchal jsem zločin. Ale proč ho nehledají? To je všem jedno, že zmizel? Je to asi dobře. Ale je mi zle. Víc a víc. Bolí mě už i hruď. Nemůžu se bolesti zbavit. Už aby vyhlásili pátrání...

...týden. Nic. Prostě nic. Nemůžu spát. Nemůžu jíst. Klepu se. Vždyť to byla jen sebeobrana! Nehoda! Nechte mě být! Už víc nechci. Bojím se. Musím. Já musím! Vyjdu ven. Zima. Sníh a vítr. Neotáčím se. Přejdu silnici. Běžím. Dýchám za dva. Kina. Restaurace. Více lidí. Běžím. Necítím bolest. Vběhnu do uličky. Tma. I přes den. Sníh. Bez krve. Pomalu našlapuji. Popelnice. A za ní. Závěj sněhu. Nadechnu se. Najednou. Absolutní klid. Ruka mě zebe. Odhrnuji sníh. Víc a víc. Zebe mě hlava. Nemám čepici. Odhrnuji dál. Aach! Tupá bolest v zátylku! Mrazem necítím ruce. Hrabu. A pod sněhem. Prázdno. Nic. Nikde nikdo! Jen zem. Zátylek tak bolí. Sahám si na něj. Krev! Už je pozdě. Padám na zem. Nehýbám se. Nedýchám...

...proč mě nikdo nehledá?

Líbilo se? Dej Like, Plus, nebo nejlépe - Sdílej to dál!

7 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

To je napínavé. Ale zcela určitě tím autor nemyslel přesně to co napsal...tak teď hledám mezi řádky. Že by snad ta věta: "Proč mě nikdo nehledá?" Asi z toho vytahuji jen to, co chci. Třeba se mi to jen zdá. V každém případě napínavé.:-)

Hervy řekl(a)...

Děkuji, chtěl jsem Ti odpovědět na tvé domněnky a popřípadě je i potvrdit, ale neudělám to. Je to asi lepší, že si každý může vyložit podle sebe tyto věty :) Tohle je jedna z těch "šuplíkových" věcí. :)

Anonymní řekl(a)...

Je to dost zajímavý, to že tam nebude jsem tak trochu tušil, jen sem nepochopil ten konec, ale to koneckonců bývá u takových příběhů záměr.Člověk potom přemýšlí. Ale jo, líbí se mi to. Hledat mězi řádky radši nebudu, protože už bych se asi nedohledal na to jak se vídáme.Takže si to odnesu jako celek:)Jirka

empirek.cz řekl(a)...

Nádherný, nemám slov, nic takovýho bych nikdy nedokázal napsat, je to šíleně procítěný. Hanka mi říkala, že nádherně píšeš na svým blogu, ale všiml jsem si toho až teď na face. Moc pěkný. Lukáš (od Hanky) =c)

Tatsume řekl(a)...

Zajímavé, vtahující do děje, nutící se zamyslet.

Píšeš, že je to "ze šuplíku", tedy se jedná o "starší záležitost". Vzhledem k tomu, že i tady na blogu je u Tebe patrný vývoj ke stále lepším článečkům, pohrávám si s myšlenkou, jak by tato povídka vypadala, kdyby nebyla "archivní", ale kdybys ji napsal dnes.

Jen tak dál ;)

Hervy řekl(a)...

Děkuji :) No ono, u mě jsou "šuplíkové" záležitosti takové zvláštní, mám třeba jen jednu větu, poznámku, v mobilu jedno slovo napsané v poznámkách a když pak přijde čas, tak to rozepíši :) Pak jsou také šuplíkové záležitosti, kdy je rozepsaná půlka a druhou dopíši později a nakonec, je něco již napsané a jen to trochu poupravím a publikuji (to se ale nestává moc často - paradoxně právě to je psaní do šuplíku :D )

díky za chválu, se začínám červenat :) Jsem moc rád, že se Vám to líbí :)

Hervy řekl(a)...

Možná ale na té poslední větě přecijen něco bude..

Okomentovat


Trochu slušnosti a podepisuj se pod svůj názor..

Anonymní?
-podepiš se alespoň do komentáře
Název/adresa URL?
-Do pole "název" vlož své jméno a do pole "adresa URL" svůj web (pokud máš)

..